AIXÍ NO

Aixi-NOL’empresa intensifica les trucades per pactar acomiadaments individuals, mentre nega davant la representació dels treballadors i la inspecció de treball que hi hagi excedents

Portem molts mesos alertant que l’increment de l’automatització efectuat per l’empresa podia tenir conseqüències sobre el conjunt de la plantilla. L’empresa ho ha negat davant la representació dels treballadors, però també s’ha negat a posar per escrit que no les hi hauria. En poques paraules, han vingut dient NO SOBRA NINGÚ.

En les últimes setmanes, i segons ha pogut saber aquesta representació, l’empresa ha intensificat el contacte amb aquelles treballadores i treballadors que en el seu moment, van sol·licitar la possibilitat d’efectuar baixa en l’empresa per la via de l’ERO de 2012-2014. Paral·lelament, l’empresa està oferint de manera discrecional a diversos companys / es aquesta possibilitat, pactant un acomiadament individual, suposadament amb una causa fictícia.

No volem un expedient, ni està justificat perquè segons ells “NO SOBRA NINGÚ”, però si existissin les causes, està clar que el procediment no seria trucar individualment als treballadors a casa seva, per oferir-los un acomiadament individual.

Un expedient de regulació acordat no només dóna garanties legals als acomiadats, dóna també garanties laborals als que segueixen a l’empresa, tal com vam pactar l’any 2012. Un expedient no només determina quants abandonen l’empresa i en quines condicions, també , quin impacte té sobre la resta de treballadors / es, la seva mobilitat, les funcions, la seva ocupació, i és de tot això del que no volen parlar. No volen parlar de la futura gestió dels LAR, de la vialitat, de la formació o de la subcontractació / externalització. El que volen és aprimar les plantilles i les nostres garanties a qualsevol preu, per campar al seu aire a partir del 31 de desembre.

Des d’aquesta representació ens veiem en l’obligació d’informar a totes i tots els treballadors i treballadores del conjunt d’empreses de la UNaAE, que aquesta situació, sense l’acord, acompanyament i control de la representació social, comporta d’una gran inseguretat jurídica per els companys / es que optin per sortir, i la impossibilitat d’acotar l’impacte sobre les plantilles a mig termini.

Cadascú és lliure de fer el que consideri convenient, però amb nosaltres no, AIXÍ NO.

DESCARGAR PDF