REUNIONS AMB FOMENT I LA GENERALITAT

CCOO obre un període de contactes amb les administracions titulars de les concessions d’abertis

Com a part del pla de treball específic que hem posat en marxa sobre els finals de concessió, i del que ja us vam informar anteriorment (veure enllaç), des de CCOO hem iniciat una sèrie de contactes amb les administracions públiques titulars de les concessions de la UNaAE ( Ministeri de Foment i Departament de Territori de la Generalitat), amb la finalitat de conèixer les seves posicions al respecte del final de les actuals concessions i establir canals permanents de diàleg per poder incidir en el model de gestió de les autopistes, i molt especialment, sobre el manteniment dels llocs de treball de la actuals concessionàries.

Pel que fa als contactes mantinguts amb el Ministeri de Foment, cal destacar que el principal tema està sent fins al moment, l’afectació laboral sobre els treballadors/es de les empreses que estan en concurs de creditors i de les quals el jutge ha dictaminat la seva liquidació per al pròxim 1 d’octubre. En aquest sentit, el Ministeri afirma que en cas d’arribar la liquidació subrogaria a aquests treballadors/es. Cal destacar, que els posicionaments sobre el futur de les concessions que acaben a mig termini (Aumar, Acesa i AP1), són fins al moment molt ambigus i segurament condicionats per la situació d’interinitat en què es troba en aquest moment la política estatal .

Al Departament de Territori i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, se’ns va exposar en reunió mantinguda el passat 7 de juliol, que el futur model de gestió de les vies de gran capacitat requerirà inexcusablement de consens social. Per a això, se’ns va avançar que s’està treballant en un informe sobre aquests aspectes i que, abans de finalitzar aquest any i a l’efecte d’iniciar el debat social, hauria de constituir-se un nou grup de treball al Parlament de Catalunya sobre la gestió del sistema de autopistes i peatges, amb la participació de les administracions titulars, les empreses concessionàries d’autopistes, els diferents grups parlamentaris, els sindicats, els usuaris i altres agents socials.

Pel que fa a l’afectació del final de les concessions en relació al manteniment de l’ocupació, es va apuntar la predisposició a que la subrogació dels actuals treballadors estigui prevista en els plecs de clàusules de les licitacions de futures concessions.

DESCARGAR PDF