SOBRE TRANSFORMACIONS CULTURALS I COM FER FORA A 4 COMPANYS DOS DIES ABANS …

L’empresa fa fora a 4 companys per baix rendiment, vulnerant el règim disciplinari acordat en conveni, i posant en escac les garanties d’ocupació pactades.

Aquest passat divendres l’empresa ha fet fora a 4 companys (2 d’ACESA, 1 de Iberpistas i 1 de AUMAR). Fets fora, que no acomiadats, per les formes i per l’incompliment de les garanties d’ocupació i el règim disciplinari establerts i acordats en conveni, deixant-los en total indefensió, i en conseqüència al conjunt de treballadores i treballadors de la UNaAE. Ni plec de càrrecs, ni possibilitat de defensa, ni res. Adéu-siau. Benvinguda transformació cultural …

En l’últim comunicat ja posàvem l’atenció en el de degoteig d’acomiadaments pactats, que l’empresa ha estat oferint de forma discrecional, sense l’acord, control i seguiment de la representació social, i que des de CCOO, considerem deixen en total inseguretat jurídica a els companys / es que estan optant per sortir, i inseguretat laboral als que romanguin a l’empresa.

Al costat d’això, l’agressió laboral de divendres passat buida del tot als responsables d’aquesta empresa d’un mínim de sensibilitat, d’autoritat moral per culturitzar res, i d’una responsabilitat social a priori pressuposta en una empresa com Abertis, que no oblidem, concessionària de les administracions públiques, a les quals demanarem comptes per aquestes polítiques.

Som números enmig d’un model de fórmules, eficiències i benèfics en què han quedat en un segon pla les relacions laborals i humanes. No interessa res més, ni els anys de servei, ni les hores dedicades a l’empresa, ni el temps invertit en el nostre treball, ni tant sols els acords signats.

Davant d’aquest desert de sensibilitat, no ens valen acords que l’empresa respecti només quan li interessa. I més encara quan el que està en joc són les nostres garanties d’ocupació i condicions laborals. Perquè nosaltres si complim els acords, i com vam pactar, sense garantia d’ocupació no hi ha pau social.

Insistim que són clars els indicis que ens fan pensar que l’empresa està planejant una reestructuració empresarial de calat. Automatitzacions, sortides individuals, externalització de funcions, mobilitat de funcions, etc … i l’última pista i ocurrència, el Projecte FOCUS: Pla de transformació cultural … i es queden tan amples. El cinisme de parlar de transformació cultural dos dies després de fer fora a 4 companys és si menys no preocupant … Parlin clar i deixin-se de eufemismes perversos. On diuen transformació volen dir ajustar plantilles, i on diuen cultural, esprémer els models laborals i funcionals al seu gust i sense la participació de la representació social.

CCOO no serem còmplices de res que no passi per una taula, un acord, les garanties del seu compliment i la validació de totes i tots els treballadors del conjunt d’empreses de la UNaAE.

DESCARGAR PDF