ABAIXEN VELES

L’empresa atén les demandes dels Delegats de Prevenció sobre el canvi organitzatiu d’atenció al client a les vies de peatge a gerència Nord, i reconsidera les mesures per pal·liar-ne els riscos derivats.

Finalment, tot i la negativa inicial de l’empresa, el 28 de juny es va celebrar el comitè de seguretat i salut extraordinari de gerència Nord per tal d’abordar des de l’òptica de la prevenció les instruccions de romandre a peu de via.

Sorprèn negativament que una empresa que es vanaglòria de tenir certificats de qualitat en salut laboral faci canvis organitzatius amb afectació a la seguretat dels treballadors/es sense comptar amb la participació dels Delegats de Prevenció, sense actualitzar l’avaluació de riscos, sense valorar l’adequació de les mesures preventives  i sense valorar si es convenient adoptar-ne de noves.

A cel núvol, mariner seré. Raons no en faltaven per justificar que calen mesures addicionals per minimitzar els riscos derivats de l’exposició a temperatures extremes i la bipedestació perllongada i així ho vam reflectir en acta, mencionant tant la normativa en prevenció de riscos laborals, les recomanacions de l’institut nacional d’higiene i seguretat en el treball com el Reial Decret sobre llocs de treball.

Finalment l’empresa, atenent a l’evidencia dels fets exposats per la part social ha reconsiderat les mesures per pal·liar-ne els riscos associats, i ha deixat constància en acta (veure acta)  que els cobrador/es poden pujar a l’estació les vegades que consideri necessàries per tal de pal·liar els riscos derivats de temperatures extremes i la bipedestació perllongada com pot ser hidratar-se, reposar, atendre les necessitats fisiològiques o el que calgui. Prèviament caldrà avisar el coordinador de torn per tal que en tingui coneixement i pugui gestionar correctament les tasques.

COMUNICAT PDF

ACTA CSSGN EXTRAORDINARI