INFO: ATURADA DE PAIS PEL 3 DE OCTUBRE CONVOCADA PER LA TAULA PER LA DEMOCRÀCIA.

Company/es,

Com bé sabeu, la Taula per la Democràcia, plataforma unitària d’entitats socials catalanes, ha cridat al conjunt de la ciutadania de Catalunya a una Aturada de país, en resposta als fets ocorreguts aquest 1 d’Octubre, que han significat una de les accions més greus que s’han fet contra la democràcia del nostre país, amb més 800 ferits que, democràticament i pacífica exercien el seu dret a vot i participació.

L’Aturada de País no és una vaga general, és una mobilització que interpel·la a treballadors i treballadores, però també a autònoms, empreses, institucions, associacions i el conjunt de la ciutadania de Catalunya.

En aquest sentit, es crida a sindicats i empreses a acordar els termes de les aturades i mobilitzacions.

Des de la Secció Sindical de CCOO d’ACESA AUCAT INVICAT hem sol·licitat a l’empresa, que en l’exercici d’aquest acord de país, suspengui la seva activitat al llarg del dia de demà, mantenint exclusivament aquelles activitats necessàries per la seguretat de la ciutadania, i en tot cas, si volen mantenir el cobrament de peatge amb normalitat,  que els treballadors i treballadores que vulguin participar en la mobilització social no tinguin pèrdua salarial.

L’empresa no ha accedit a la petició de CCOO, i considerarà l’aturada a efectes legals i econòmics com una vaga general, i no social, tot i que mantindrà el cobrament del peatge a la ciutadania. En conseqüència, els treballadors i treballadores que vulguin sumar-se a la mobilització ho podran fer en l’exercici del dret a vaga, amb el corresponent descompte salarial. En les properes hores l’empresa comunicarà els treballadors afectats pels serveis mínims.

Des de CCOO acesa-aucat-invicat respectem la diversitat ideològica i política del conjunt de treballadors i treballadores. Justament per això, es necessari defensar les llibertats de tothom, i per fer-ho, fem una crida a la participació massiva a aquesta Aturada de País. Nosaltres ni podem, ni volem ser indiferents als esdeveniments repressius que com a societat estem patint.

COMUNICAT PDF