TRAGICOMÈDIA D’UN CSSI

25 mesos més tard del previst, l’empresa, juntament amb la resta de sindicats, escenifica per videoconferència la constitució d’un comitè de Seguretat i Salut Interempreses (CSSI) sense la majoria de la representació dels treballadors.

Ahir va tenir lloc quelcom més semblant a una tragicomèdia que a una constitució d’un òrgan de representació de la importància del CSSI. Tràgic, pel fons dels atenuants en què es produïa, amb una empresa obstinada a limitar les condicions de la nostra representativitat, i en conseqüència de les garanties de totes i tots els treballadors de ser representats amb un mínim de dignitat. I còmic, per l’esperpèntic espectacle, un “camarote de los Hermanos Marx” en tota regla, on s’improvisava de pressa i corrent una segona sala per falta de capacitat de la primera, moviments de cadires d’una sala a una altra, connexions de les diferents empreses “penjant-se” constantment, sales connectades només per àudio des d’un telèfon despenjat enmig de la taula, i protectors de pantalla de l’ordinador deixant a les fosques la videoconferència interrompent la reunió… Senyors, el d’ahir no va estar a l’altura de la responsabilitat d’aquesta representació, i molt menys del que es mereixen les treballadores i treballadors del conjunt d’empreses de la UNaAE.

Des de CCOO ja havíem comunicat a l’empresa, mitjançant carta (veure document adjunt) el passat 23 de març que sota les condicions imposades, assistiríem a la convocatòria de reunió però sense disposició a constituir. A la reunió, vam exposar novament els motius d’aquest posicionament, d’assistir però no constituir, i vam oferir a l’empresa la possibilitat de reconduir la situació, acordar un marc de representació global vàlid per a ambdues parts, i constituir un CSSI que realment doni solucions al conjunt de treballadors/es. Davant la negativa de l’empresa al nostre oferiment, i després d’un recés, els representants de CCOO assistents van abandonar la reunió.

Lamentem profundament que els companys de la resta de sindicats decidissin continuar la reunió i constituïssin (veure acta adjunta) un CSSI sense el 60% de la representació de la UNaAE: els seus motius tindran.

Volem un Comitè de Seguretat i Salut Interempreses fort, útil i amb els suficients recursos perquè pugui treballar amb el mínim de serietat que a una empresa com Abertis se li pressuposa. Perquè així ho vam acordar en conveni, i per què creiem en la seva importància a l’hora de millorar les condicions de treball de totes i tots els treballadors. El que NO volem, i molt menys 25 mesos després, és claudicar sobre unes condicions imposades i limitants, i ser còmplices d’un CSSI d’attrezzo, que no servirà de res, només per cobrir un expedient més, guardat en algun calaix, d’alguna despatx que algú decorarà amb una altra medalleta més.

Som representants, no actors de repartiment per les seves obres de teatre. I com a tals, seguirem defensant les condicions de seguretat i salut de tots els companys i companyes com en aquests darrers 25 mesos, amb la feina dels nostres delegats des dels comitès de seguretat i salut de totes les empreses de la UNaAE.

Quan deixin d’actuar, CCOO estarà en disposició, com sempre, de constituir el CSSI que vam acordar en conveni i que totes les treballadores i treballadors de la UNaAE mereixen.

DESCARREGAR COMUNICAT PDF

DESCARREGAR CARTA CCOO