REFERÈNDUM 1-Oct – PERMISOS RETRIBUITS

Com bé sabeu, el govern català ha cridat als ciutadans de Catalunya a participar en un referèndum el dia 1 d’Octubre.

El decret 140/2017, de normes complementaries per a la realització del referèndum d’autodeterminació de Catalunya, contempla i regula els permisos retribuïts per als treballadors i membres de mesa que participin en aquest procés. Els permisos son del mateix ordre que els de qualsevol convocatòria electoral convencional, en el cas dels votants, com ja coneixeu de sempre, 4 hores de permís retribuït.

CCOO com a sindicat plural que respecta la ideologia i posicionament de tots els seus afiliats, ha traslladat la voluntat a l’empresa de que aquests permisos s’apliquin tal com es fa en els altres comicis, per a tots aquells treballadors i treballadores que vulguin exercir el seu dret a vot.

Aquesta mateixa tarda hem rebut per escrit la negativa de la empresa a facilitar aquest permisos retribuïts, fet que tenint en compte la condició de concessionàries de la Generalitat de Catalunya, traslladarem a les conselleries corresponents.

En tot cas, recomanem a tots els companys i companyes que vulguin votar, que demanin el justificant corresponent. Des de CCOO ens comprometem a treballar per a la compensació d’aquests permisos amb posterioritat al 1 d’Octubre.

COMUNICAT EN PDF